VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY A OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
upravujúce práva a povinnosti poskytovateľa, ktorým je Mgr. Ján Kuska, so sídlom Štúrova 1610/38, 031 01 Liptvoský Mikuláš, Slovenská republika, IČO: 54166276, DIČ: 1082374557 a pri uzatváraní zmlúv o poskytnutí kurzov prostredníctvom elektronického portálu.
DEFINÍCIE POJMOV
Ak nie je v obsahu Všeobecných obchodných podmienok výslovne uvedené inak
Bankový účet znamená bankový účet Poskytovateľa vedený v Československá obchodná banka a.s., číslo bankového účtu (IBAN): SK31 7500 0000 0040 1085 1421
Čas konania Kurzu znamená čas, v ktorom budú Klientovi poskytované služby, ktoré sú predmetom Kurzu vymedzené dňom a hodinou zahájenia Kurzu a dňom a hodinou ukončenia Kurzu;
Celková cena kurzu znamená celkovú cenu, ktorú Klient zaplatí za poskytnutie Kurzu uvedená v mene EUR vrátane všetkých daní a poplatkov v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov;
DPH znamená daň z pridanej hodnoty v zmysle Zákona o dani z pridanej hodnoty;
Elektronický portál znamená elektronický portál (internetovú stránku) prevádzkovanú Poskytovateľom na internetovej doméne druhého stupňa www.horskyuzol.sk;
Klient znamená fyzickú osobu (nepodnikateľa), ktorá je v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa spotrebiteľom a ktorá s Poskytovateľom uzavrela Zmluvu o poskytnutí kurzu v súlade s týmito VOP;
Kurz znamená súbor služieb poskytovaných Klientovi, predstavujúce služby súvisiace s činnosťami v rámci voľného času, ktoré sa Poskytovateľ zaväzuje poskytnúť Klientovi v dohodnutom čase t.j. v Čase konania kurzu;
Nariadenie znamená Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES;
Miesto konania kurzu znamená súhrnné označenie pre miesta, na ktorých budú Klientovi v rámci Kurzu poskytnuté jednotlivé služby, ktoré sú predmetom Kurzu;
Objednávka znamená Objednávku vytvorenú v systéme Elektronického portálu Záujemcom spôsobom uvedeným v týchto VOP, prostredníctvom ktorej si Záujemca objedná poskytnutie služieb Kurzu;
Občiansky zákonník znamená zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov;
Oznámenie o potvrdení objednávky znamená pojem definovaný v bode 4.5 VOP;
Poskytovateľ znamená Mgr. Ján Kuska, so sídlom Štúrova 1610/38, 031 01 Liptovský Mikuláš, Slovenská republika, IČO: 54166276, DIČ: 1082374557, zapísaným v ŽR Okresného úradu Liptovský Mikuláš, č. 540 – 24247;
Subjekt alternatívneho riešenia sporov znamená subjekt oprávnený na alternatívne riešenie sporov v zmysle Zákona o alternatívnom riešení sporov zapísaný v zozname podľa bodu 15.2 VOP;
Trvanlivý nosič znamená prostriedok, ktorý umožňuje Klientovi alebo Poskytovateľovi uchovať jemu adresované informácie spôsobom umožňujúcim ich použitie v budúcnosti na časové obdobie zodpovedajúce účelu týchto informácií a ktorý umožňuje nezmenené reprodukovanie uložených informácií, najmä papier, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta, pevný disk počítača;
Vis maior znamená skutočnosti, ktoré vznikli v dôsledku vplyvu vyššej moci, nezávisle od vôle Poskytovateľa alebo Klienta a ktorých vznik nebolo možné ani pri zachovaní odbornej starostlivosti predvídať pri uzavretí Zmluvy o poskytnutí kurzu, ako ani pri plnení záväzkov vyplývajúcich zo Zmluvy o poskytnutí kurzu alebo so Zmluvou o poskytnutí kurzu súvisiacich (napr. nepriaznivé vplyvy počasia, živelné pohromy, zmena všeobecne záväzných právnych predpisov, vyhlásenie výnimočného alebo núdzového stavu v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov slovenskej republiky alebo vyhlásením všeobecne záväzného nariadenia príslušného orgánu zamedzujúceho riadne plnenie záväzkov vyplývajúcich Poskytovateľovi a Klientovi zo Zmluvy o poskytnutí kurzu alebo záväzkov so Zmluvou o poskytnutí kurzu súvisiacich);
VOP alebo Všeobecné obchodné podmienky znamená tieto Všeobecné obchodné podmienky;
Zákon o alternatívnom riešení sporov znamená zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
Zákon o dani z pridanej hodnoty znamená zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov;
Zákon o ochrane osobných údajov znamená zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
Zákon o ochrane spotrebiteľa znamená zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov;
Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru znamená zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
Zásady ochrany osobných údajov a súborov cookies znamená dokument obsahujúci informácie o spracúvaní osobných údajov dotknutých osôb Poskytovateľov a informácie o spracúvaní súborov cookies dostupný na elektronickom portály;
Záujemca znamená osobu, ktorá má záujem o poskytnutie služieb v podobe Kurzu, ktorá ešte neuzavrela s Poskytovateľom Zmluvu o poskytnutí kurzu podľa VOP;
Zmluva o poskytnutí kurzu znamená zmluvu uzavretú medzi Poskytovateľom a Klientom, predmetom ktorej je najmä, nie však výlučne záväzok Poskytovateľa poskytnúť Klientovi služby, ktoré sú predmetom Kurzu a záväzok Klienta zaplatiť Poskytovateľovi Celkovú cenu kurzu uvedenú v Objednávke, ktorej potvrdením došlo k uzavretiu Zmluvy o poskytnutí kurzu alebo iné peňažné plnenie podľa týchto VOP.
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1 Poskytovateľ je prevádzkovateľom Elektronického portálu zameraného najmä na poskytovanie informácií o svete outdooru a Poskytovateľom organizovaných Kurzov.
1.2 Systém Elektronického portálu umožňuje Záujemcom a iným osobám (i) získavať informácie v oblasti sveta outdooru; a (ii) vytvoriť a odoslať Objednávku v prípade záujmu Záujemcu o poskytnutie služieb v podobe niektorého z Kurzov zverejnených na Elektronickom portáli a uzavrieť s Poskytovateľom Zmluvu o poskytnutí kurzu spôsobom a za podmienok určených týmito VOP.
1.3 Poskytovateľ zabezpečuje, aby boli na Elektronickom portáli zverejnené vždy aktuálne údaje týkajúce sa Poskytovateľa spolu s jeho kontaktnými údajmi v zmysle ust. § 3 ods. 1 písm. a), písm. b) a písm. c) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru.
1.4 Ustanovenie týchto VOP upravujú spôsob uzavretia Zmluvy o poskytnutí kurzu prostredníctvom Elektronického portálu a poskytnutie služieb v podobe Kurzu Klientovi, ktorému v zmysle Zákon o ochrane spotrebiteľa prislúcha status spotrebiteľa.
2. REGISTRÁCIA V SYSTÉME ELEKTRONICKÉHO OBCHODU
2.1 Na účely riadneho vytvorenia a odoslania Objednávky prostredníctvom Elektronického portálu sa nevyžaduje registrácia Záujemcu v systéme Elektronického portálu.
2.2 Za účelom zabezpečenia možnosti opakovaného vykonania Objednávky v Elektronickom portáli bez nutnosti opakovaného poskytovania osobných údajov, prípadne pre účasť na reklamných a súťažných aktivitách Poskytovateľa je akejkoľvek osobe daná možnosť zaregistrovať svoje osobné údaje v registračnej časti systému Elektronického portálu.
2.3 Registráciu osobných údajov možno vykonať kedykoľvek počas prezerania obsahu Elektronického portálu, ako aj počas vytvárania Objednávky. Osoba vykonávajúca registráciu je povinná v registračnom formulári uviesť všetky Poskytovateľom požadované údaje.
2.4 Osoba vykonávajúca registráciu je povinná pri registrácii uviesť v registračnom formulári správne, úplné a pravdivé údaje registrovanej osoby (nesplnenie uvedenej povinnosti je vykladané v neprospech osoby vykonávajúcej registráciu).
2.5 Pri registrácii fyzickej osoby v systéme Elektronického portálu je povinné umiesť: meno, priezvisko, dátum narodenia, adresu trvalého pobytu, adresu pre doručovanie elektronickej pošty (e-mailovú adresu) a telefonický a/alebo iný kontakt.
2.6 Osoba vykonávajúca registráciu v systéme Elektronického portálu okrem osobných údajov v rozsahu podľa bodu 2.5 VOP uvedie pri registrácii aj svoje užívateľské meno, ktorým bude adresa pre doručovanie elektronickej pošty a prihlasovacie alfanumerické heslo pozostávajúce najviac zo [•] znakov (ďalej spolu aj len ako „Prihlasovacie údaje“). Vykonaním registrácie osoby v systéme Elektronického portálu nie je podmienená možnosť úspešného vyhotovenia Objednávky. Osoba vykonávajúca registráciu v systéme Elektronického portálu je povinná zdržať sa uvedenia takých Prihlasovacích údajov, ktoré môžu pôsobiť hanlivo, urážlivo alebo môžu viesť k hanobeniu rasy, národa alebo presvedčenia. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zrušiť každú registráciu v systéme Elektronického portálu, pri ktorej došlo k zrejmému porušeniu povinnosti podľa predchádzajúcej vety.
2.7 Pri odoslaní registračného formulára má osoba vykonávajúca registráciu v systéme Elektronického portálu možnosť oboznámiť sa so spracúvaním osobných údajov v zmysle Nariadenia a Zákona o ochrane osobných údajov. Viac informácií o spracúvaní osobných údajov a ich ochrane je uvedený v článku 13 VOP. V prípade zmeny údajov registrovanej osoby pôvodne uvedených v registračnom formulári, je zaregistrovaná osoba povinná tieto údaje aktualizovať najneskôr pri vytvorení Objednávky v čase nasledujúcom po zmene údajov registrovanej osoby.
3. VYTVORENIE OBJEDNÁVKY
3.1 Na stránkach Elektronického portálu Poskytovateľ vo vzťahu k jednotlivým ponúkaným Kurzom zverejní najmä (i) popis Kurzu spolu s programom Kurzu; (ii) Čas konania kurzu; (iii) Miesto konania kurzu a (iv) Celkovú cenu kurzu.
3.2 Ponuka Kurzov je v Elektronickom portáli rozdelená podľa jednotlivých druhov Kurzov do samostatných kategórií. Na stránkach Elektronického portálu sa možno oboznamovať s informáciami zverejnenými Poskytovateľom vo vzťahu k jednotlivým Kurzom.
3.3 Záujemca vytvorí Objednávku nasledovne:
a) Záujemcovi budú spolu s tlačivom Objednávky okrem údajov podľa písm. e) tohto bodu VOP poskytnuté aj informácie o (i) základných predpokladoch a schopnostiach Záujemcu, ktoré by mal Záujemca spĺňať za účelom úspešného absolvovania Kurzu; a (ii) rozsah povinnej výbavy Záujemcu, ktorú si je Záujemca povinný zabezpečiť na účely Kurzu;
b) Záujemca v Objednávke uvedie údaje o svojej osobe v rozsahu nevyhnutnom na plnenie záväzkov vyplývajúcich Poskytovateľovi v zmysle VOP a na uplatňovanie jeho práv. Záujemca v Objednávke uvedie: meno, priezvisko, telefonický a emailový kontakt;
c) Záujemca učiní vyhlásenie o tom, že sa pred odoslaním Objednávky oboznámil s obsahom VOP, obsahu VOP porozumel, bezvýhradne s ním súhlasí a je si vedomý práv a povinností, ktoré mu v zmysle VOP vzniknú v prípade uzavretia Zmluvy o poskytnutí kurzu;
d) Záujemca učiní vyhlásenie o tom, že sa pred odoslaním Objednávky oboznámil s podmienkami vzniku práva Poskytovateľa na zaplatenie Storno poplatku a spôsobe určenia jeho výšky;
e) Záujemca učiní vyhlásenie o tom, že sa pred odoslaním Objednávky oboznámil so Zásadami ochrany osobných údajov a súborov cookies;
f) Záujemcovi budú pred odoslaním Objednávky poskytnuté údaje podľa ust. § 3 ods. 1 písm. a), písm. e), písm. o) a písm. p) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru;
g) Objednávka sa považuje za vyhotovenú jej odoslaním Poskytovateľovi. Objednávka bude Poskytovateľovi odoslaná po stlačení v Elektronickom systéme naprogramovaného tlačidla označeného textom „Odoslať “.
3.4 Pri vytvorení Objednávky budú Záujemcovi oznámené všetky informácie podľa ust. § 3 Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru. Záujemca má počas celého procesu vytvárania Objednávky možnosť sa oboznámiť s obsahom VOP. Záujemca bude taktiež poučený o vzniku práva Poskytovateľa na zaplatenie Storno poplatku podľa VOP.
3.5 Odoslanie Objednávky je návrhom na uzavretie Zmluvy o poskytnutí Kurzu adresovaným Poskytovateľovi. Objednávka Kurzu v Elektronickom obchode je vždy spojená s povinnosťou zaplatiť Celkovú cenu kurzu jedným zo spôsobov zvoleným v Objednávke a v súlade s týmito VOP. Objednávka je pre Záujemcu záväzná, ak nedôjde k jej odmietnutiu Poskytovateľom.
4. UZAVRETIE ZMLUVY O POSKYTNUTÍ KURZU
4.1 Poskytovateľ po doručení Objednávky vykoná kontrolu správnosti údajov uvedených Záujemcom v Objednávke. Poskytovateľ je oprávnený prijatú Objednávku potvrdiť alebo odmietnuť.
4.2 Poskytovateľ odmietne Objednávku, v ktorej budú uvedené zjavne nesprávne údaje o osobe Záujemcu. V prípade, ak na strane Poskytovateľa vznikne dôvodná pochybnosť o správnosti údajov uvedených Záujemcom v Objednávke, je Poskytovateľ pred odmietnutím Objednávky oprávnený, nie však povinný kontaktovať Záujemcu na ním uvedenom telefónnom čísle, za účelom odstránenie prípadných nesprávností uvedených v Objednávke.
4.3 Poskytovateľ odmietne Objednávku aj v prípade, ak v dôsledku skutočností na strane Poskytovateľa a/alebo osôb, ktorých služby Poskytovateľ využíva pri plnení svojich záväzkov vyplývajúcich mu z VOP, nie je možné Záujemcovi poskytnúť služby, ktoré sú predmetom Kurzu za podmienok uvedených v Objednávke, a to bez ohľadu na príčinu vzniku takýchto skutočností.
4.4 Poskytovateľ odmietne Objednávku aj v prípade, ak pred doručením Objednávky Poskytovateľovi došlo k naplneniu najvyššieho možného počtu účastníkov Kurzu.
4.5 Poskytovateľ potvrdí Objednávku v prípade, ak v Objednávke neboli uvedené zjavne nesprávne údaje o osobe Záujemcu a neexistujú skutočnosti vylučujúce poskytnutie služieb, ktoré sú predmetom Kurzu za podmienok uvedených v Objednávke. Potvrdenie Objednávky je akceptáciou návrhu na uzavretie Zmluvy o poskytnutí kurzu. Zmluva o poskytnutí kurzu sa považuje za uzavretú dňom potvrdenia Objednávky Poskytovateľom. Uzavretím Zmluvy o poskytnutí kurzu sa Záujemca stáva Klientom. Poskytovateľ oznámi potvrdenie Objednávky písomne, prostredníctvom elektronickej správy (e-mailu) odoslanej na adresu pre doručovanie elektronickej pošty uvedenú Klientom v Objednávke. V oznámení o potvrdení Objednávky Poskytovateľ uvedie všetky informácie podľa ust. § 3 Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru, ako aj informácie o vzniku práva Poskytovateľa na zaplatenie Storno poplatku (ďalej aj len ako „Oznámenie o potvrdení objednávky“). Oznámenie o potvrdení Objednávky je vždy zachytené na Trvanlivom nosiči. Prílohou Oznámenia o potvrdení objednávky bude aj tlačivo na odstúpenie od Zmluvy o poskytnutí kurzu podľa bodu 10.2 VOP.
4.6 Uzavretím Zmluvy o poskytnutí kurzu vzniká medzi Poskytovateľom a Klientom právny vzťah riadiaci sa (a) ustanoveniami VOP, Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa, Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru a ustanoveniami ostatných príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov.
5. CELKOVÁ CENA KURZU
5.1 Celková cena kurzu objednaného v Elektronickom obchode zodpovedá Cene kurzu uvedenej vo vzťahu ku Klientom vybranému Kurzu v Elektronickom obchode a v Oznámení o potvrdení Objednávky. Celková cena kurzu sa vždy uvádza vrátane DPH v zmysle Zákona o dani z pridanej hodnoty a ostatných daní v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov.
5.2 Výška Celkovej ceny kurzu je konečná a môže byť zmenená len na základe dohody Poskytovateľa a Klienta zachytenej na Trvanlivom nosiči.
6. ZAPLATENIE CELKOVEJ CENY KURZU
6.1 Klient je povinný zaplatiť Celkovú cenu kurzu v súlade s týmito VOP. Klient je povinný zaplatiť Celkovú cenu kurzu v lehote uvedenej v Oznámení o potvrdení objednávky, najneskôr však v deň predchádzajúci Času konania kurzu.
6.2 Klient môže zaplatiť Celkovú cenu kurzu (a) bezhotovostným prevodom finančných prostriedkov na Bankový účet prostredníctvom služieb internet bankingu, alebo (b) finančnou hotovosťou.
6.3 V prípade, ak Klient zvolil spôsob zaplatenia Celkovej ceny kurzu podľa bodu 6.2 písm. a) VOP, Poskytovateľ zašle Klientovi spolu s Oznámením o potvrdení objednávky aj na Trvalom nosiči zachytený podklad na úhradu Celkovej ceny kurzu, ktorým bude zálohová faktúra.
6.4 Celková cena kurzu sa považuje za zaplatenú okamihom pripísania Celkovej ceny kurzu na Bankový účet.
6.5 Klientovi bude bezprostredne po zaplatení Celkovej ceny kurzu odoslaný aj daňový doklad zachytený na Trvanlivom nosiči vzťahujúci sa k vybranému Kurzu. Daňovým dokladom bude faktúra.
7. POSKYTNUTIE KURZU
7.1 Poskytovateľ poskytne Klientovi v rámci Kurzu služby, ktoré sú predmetom Kurzu v Mieste konania kurzu a v Čase konania kurzu. Klient berie na vedomie, že jednotlivé služby, ktoré mu majú byť poskytnuté v rámci Kurzu, budú s ohľadom na ich druh poskytované na rôznych Miestach konania kurzu, o ktorých bol Klient zo strany Poskytovateľa oboznámený pri vytvorení Objednávky.
7.2 V rámci Kurzu nie sú Klientovi poskytované ubytovanie, služby dopravy a ani zabezpečenie stravovania. Ubytovanie v Mieste konania kurzu, dopravu do Miesta konania kurzu a stravovanie si zabezpečí Klient na svoje náklady.
7.3 Klient je povinný dostaviť sa na Miesto konania kurzu v Čase konania kurzu, tak aby mu mohli byť riadne poskytnuté služby, ktoré sú predmetom Kurzu. V prípade, ak sa Klient nedostaví na Miesto konania kurzu v Čase konania kurzu bez toho, aby odstúpil od Zmluvy o poskytnutí kurzu podľa článku 10 VOP, má sa za to, že Klientovi boli služby, ktoré sú predmetom Kurzu riadne a včas poskytnuté. Neúčasť Klienta na Kurze bez predchádzajúceho odstúpenia od Zmluvy o poskytnutí kurzu podľa článku 10 VOP nezakladá právo Klienta požadovať vrátenie Celkovej ceny kurzu.
7.4 Poskytovateľ má za účelom zabezpečenia riadneho poskytnutia služieb, ktoré sú predmetnom Kurzu, ako aj za účelom zabezpečenia ochrany života a zdravia Klienta pred začiatkom poskytovania služieb, ktoré sú predmetom Kurzu právo zmeniť Miesto konania kurzu tak, aby Klientovi v súvislosti s takouto zmenou Miesta konania kurzu nevznikli neprimerane vysoké náklady. Poskytovateľ je povinný o každej zmene Miesta konania kurzu vhodným spôsobom oboznámiť Klienta, tak aby sa tento mohol na Miesto konania kurzu dostaviť včas.
7.5 Poskytovateľ je v dôsledku skutočností Vis maior alebo za účelom zabezpečenia ochrany života a zdravia Klienta po začatí poskytovania služieb, ktoré sú predmetom Kurzu oprávnený na nevyhnutný čas prerušiť poskytovanie služieb, ktoré sú predmetom Kurzu na Mieste konania kurzu a zmeniť Miesto konania kurzu tak, aby nedošlo k ohrozeniu života a zdravia Klienta a s poskytovaním takýchto služieb ďalej pokračovať bezprostredne po zániku skutočností, pre ktoré bolo poskytovanie služieb prerušené na tom istom alebo zmenenom Mieste konania kurzu.
7.6 Ak sa Klient bez predchádzajúceho odstúpenia od Zmluvy o poskytnutí kurzu nedostaví na Miesto konania kurzu v Čase konania kurzu, v celom rozsahu zodpovedá Poskytovateľovi za škodu tým spôsobenú.
8. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A REKLAMÁCIA SLUŽIEB, KTORÉ SÚ PREDMETOM KURZU
8.1 Poskytovateľ zodpovedá za vady Kurzu. Na účely tohto článku 8. VOP má Kurz vady, ak služby poskytované Klientovi v rámci Kurzu, nemajú obvyklú kvalitu a neboli Klientovi poskytnuté v rozsahu deklarovanom Poskytovateľom v Oznámení o potvrdení objednávky. Za vadu Kurzu sa tiež považuje neposkytnutie niektorej zo služieb, ktoré sú predmetom Kurzu a ktoré mali byť Klientovi poskytnuté v rámci Kurzu a ku ktorých poskytnutiu nedošlo z dôvodov na strane Poskytovateľa.
8.2 V prípade, ak sa Klient domnieva, že niektorá so služieb, ktoré sú predmetom Kurzu nie je v rámci Kurzu poskytovaná v primeranej kvalite a v určenom rozsahu alebo ak Klientovi nebola niektorá zo služieb, ktorá je predmetom Kurzu vôbec poskytnutá z dôvodov na strane Poskytovateľa, je oprávnený bezprostredne o tejto skutočnosti oboznámiť Poskytovateľa (reklamovať vadu Kurzu) a Poskytovateľa požiadať o odstránenie takejto vady Kurzu spôsobom podľa bodu 8.3 VOP alebo podľa bodu 8.4 VOP:
8.3 V prípade, ak Poskytovateľ v priebehu Kurzu vyhodnotí reklamáciu vady Kurzu Klientom ako dôvodnú, bez zbytočného odkladu v rámci Kurzu poskytne Klientovi ním požadované informácie a vysvetlenia týkajúce sa služieb, ktoré sú predmetom Kurzu alebo bez zbytočného odkladu poskytne Klientovi služby, ktoré sú predmetom Kurzu a ktoré neboli Klientovi poskytnuté z dôvodov na strane Poskytovateľa v čase do reklamovania vady Kurzu podľa bodu 8.2 VOP.
8.4 V prípade, ak Poskytovateľ po ukončení Kurzu vyhodnotí reklamáciu vady Kurzu Klientom ako dôvodnú, bez zbytočného odkladu poskytne Klientovi primeranú zľavu z Celkovej ceny kurzu v závislosti od vád Kurzu, ktoré vznikli z dôvodov na strane Poskytovateľa.
8.5 V prípade, ak Poskytovateľ vyhodnotí reklamáciu vady Kurzu Klientom ako nedôvodnú bezprostredne o tejto skutočnosti oboznámi Klienta.
8.6 Poskytovateľ nezodpovedá za vady Kurzu spočívajúce v zníženie kvality niektorej zo služieb poskytovaných v rámci Kurzu Klientovi, v prípade, ak bolo takéto zníženie kvality služieb vyvolané konaním alebo opomenutím konania Klienta alebo iných účastníkov Kurzu alebo v dôsledku skutočností Vis maior.
9. ZÁNIK ZMLUVY O POSKYTNUTÍ KURZU
9.1 Zmluva o poskytnutí kurzu zanikne (a) splnením všetkých záväzkov Poskytovateľa a Klienta vyplývajúcich zo Zmluvy o poskytnutí kurzu; (b) písomnou dohodou Poskytovateľa a Klienta; (c) odstúpením od Zmluvy o poskytnutí kurzu Klientom podľa článku 10 VOP; a (d) odstúpením od Zmluvy o poskytnutí kurzu Poskytovateľom podľa článku 11 VOP.
9.2 V prípade zániku Zmluvy dohodou Poskytovateľa a Klienta, zaniká Zmluva o poskytnutí kurzu dňom uvedeným v písomnej dohode. Poskytovateľ a Klient v dohode o zrušení Zmluvy o poskytnutí kurzu upravia svoje vzájomné nároky vzniknuté z plnenia povinností zo Zmluvy o poskytnutí kurzu alebo z ich porušenia druhou zmluvnou stranou ku dňu zániku Zmluvy o poskytnutí kurzu.
9.3 V prípade zániku Zmluvy o poskytnutí kurzu formou odstúpenie zo strany Poskytovateľa alebo Klienta zaniká Zmluva o poskytnutí kurzu ku dňu doručenia písomného odstúpenia od Zmluvy o poskytnutí kurzu jednej zmluvnej strany tej zmluvnej strane, ktorej je odstúpenie od Zmluvy o poskytnutí kurzu adresované.
10. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY O POSKYTNUTÍ KURZU KLIENTOM
10.1 Klient je oprávnený odstúpiť od Zmluvy o poskytnutí kurzu podľa ustanovení tohto článku 10 VOP. Klient nie je v zmysle ust. § 7 ods. 1 písm. k) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru oprávnený odstúpiť od Zmluvy o poskytnutí kurzu v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa jej uzavretia.
10.2 Klient je oprávnený odstúpiť od Zmluvy o poskytnutí kurzu kedykoľvek do ukončenia Kurzu, a to z dôvodov na strane Klienta, ako aj bez uvedenia dôvodu. Ukončením Kurzu sa na účely týchto VOP rozumie ukončenie poskytovania poslednej zo služieb, ktoré majú byť Klientovi poskytnuté v rámci Kurzu v Čase konania kurzu.
10.3 Klient je nad rámec ustanovenia bodu 10.2 VOP oprávnený odstúpiť od Zmluvy o poskytnutí kurzu, v prípade ak (a) Poskytovateľ poskytuje Klientovi služby, ktoré sú predmetom Kurzu v rozpore s týmito VOP a na výzvu Klienta v primeranej lehote nezjedná nápravu; alebo ak (b) Poskytovateľ nezaháji Kurz v prvý deň Času konania kurzu.
10.4 Klient odstúpi od Zmluvy o poskytnutí kurzu odoslaním na Trvanlivom nosiči zachyteného prejavu vôle Klienta odstúpiť od Zmluvy o poskytnutí kurzu podľa bodu 10.2 VOP alebo podľa bodu 10.3 VOP.
10.5 Poskytovateľ je povinný na Trvanlivom nosiči potvrdiť Klientovi doručenie na Trvanlivom nosiči zachyteného prejavu vôle Klienta odstúpiť od Zmluvy o poskytnutí kurzu podľa bodu 10.2 VOP alebo podľa bodu 10.3 VOP.
10.6 V prípade odstúpenia od Zmluvy o poskytnutí kurzu Klientom, môže Klientovi vzniknúť povinnosť zaplatenia Storno poplatku podľa článku 12. VOP.
11. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY O POSKYTNUTÍ KURZU POSKYTOVATEĽOM
11.1 Poskytovateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy o poskytnutí kurzu podľa ustanovení tohto článku 11 VOP.
11.2 Poskytovateľ je oprávnený písomným odstúpením od Zmluvy o poskytnutí kurzu adresovaným Klientovi odstúpiť od Zmluvy o poskytnutí kurzu v prípade, ak (a) Klient zvolil spôsob platby podľa bodu 6.2 písm. a) VOP a nezaplatil Celkovú cenu kurzu v súlade s týmito VOP; (b) sa na Kurz do Času konania kurzu neprihlási aspoň minimálny počet Klientov; (c) Poskytovateľ nie je schopný splniť svoje záväzky zo Zmluvy o poskytnutí kurzu z dôvodov na jeho strane alebo v dôsledku vzniku skutočností Vis maior alebo v dôsledku skutočností podstatným spôsobom sťažujúcim plnenie záväzkov Poskytovateľa zo Zmluvy o poskytnutí kurzu, ktorých vznik nebolo možné ani pri zachovaní odbornej starostlivosti vopred predvídať; alebo (d) Klient svojím konaním alebo opomenutím konania ohrozuje ostatných účastníkov Kurzu na živote a zdraví alebo sa Kurzu zúčastňuje pod vplyvom omamných a návykových látok a napriek upozorneniu Poskytovateľa nezjedná nápravu.
11.3 Poskytovateľ odstúpi od Zmluvy o poskytnutí kurzu odoslaním na Trvanlivom nosiči zachyteného prejavu vôle Poskytovateľa odstúpiť od Zmluvy o poskytnutí kurzu podľa bodu 11.2 VOP.
12. STORNO POPLATOK A VRÁTENIE ČASTI CELKOVEJ CENY KURZU
12.1 V prípade, ak Klient odstúpi od Zmluvy o poskytnutí kurzu podľa bodu 10.3 VOP je Poskytovateľ povinný vrátiť Klientovi v lehote desiatich (10) kalendárnych dní odo dňa zániku Zmluvy o poskytnutí kurzu, na ním uvedený bankový účet alikvotnú časť Celkovej ceny kurzu vo výške určenej v závislosti od rozsahu v akom boli služby, ktoré sú predmetom Kurzu poskytnuté Klientovi do času zániku Zmluvy o poskytnutí kurzu.
12.2 V prípade, ak Poskytovateľ odstúpi od Zmluvy o poskytnutí kurzu podľa bodu 11.2 písm. b) alebo písm. c) VOP je Poskytovateľ povinný vrátiť Klientovi v lehote desiatich (10) kalendárnych dní odo dňa zániku Zmluvy o poskytnutí kurzu, na ním uvedený bankový účet Celkovú cenu kurzu.
12.3 V prípade, ak Klient odstúpi od Zmluvy o poskytnutí kurzu podľa bodu 10.2 VOP je povinný zaplatiť Poskytovateľovi storno poplatok vo výške určenej podľa bodu 12.4 VOP (ďalej aj len ako „Storno poplatok“) a Poskytovateľ je povinný vrátiť Klientovi v lehote desiatich (10) kalendárnych dní odo dňa zániku Zmluvy o poskytnutí kurzu, na ním uvedený bankový účet Celkovú cenu kurzu zníženú podľa bodu 12.5 VOP o Storno poplatok vo výške určenej podľa bodu 12.4 VOP. Klientovi nevznikne povinnosť zaplatiť Poskytovateľovi Storno poplatok v prípade, ak Klient odstúpi od Zmluvy o poskytnutí kurzu podľa bodu 10.2 VOP v lehote dvadsiatich štyroch (24) hodín od doručenia Oznámenia o potvrdení objednávky Klientovi.
12.4 V prípade, ak Klient odstúpi od Zmluvy o poskytnutí kurzu podľa bodu 10.2 VOP (a) v lehote do dňa, v ktorom má byť zahájený Kurz, vznikne Poskytovateľovi právo požadovať od Klienta zaplatenie Storno poplatku vo výške tridsať (30) percent Celkovej ceny kurzu; (b) v deň, v ktorom má byť zahájený Kurz, vznikne Poskytovateľovi právo požadovať od Klienta zaplatenie Storno poplatku vo výške päťdesiat (50) percent Celkovej ceny kurzu; alebo (c) po dni, v ktorom bol zahájený Kurz, vznikne Poskytovateľovi právo požadovať od Klienta zaplatenie Storno poplatku vo výške sto (100) percent Celkovej ceny kurzu. Na účely týchto VOP sa za deň zahájenia Kurzu považuje deň, v ktorý mali byť alebo boli Klientovi prvý raz poskytnuté služby, ktoré sú predmetom Kurzu.
12.5 Poskytovateľ je oprávnený svoju pohľadávku na zaplatenie Storno poplatku započítať s pohľadávkou Klienta na vrátenie Celkovej ceny kurzu podľa bodu 12.3 VOP. Preto v prípade, ak Poskytovateľovi vznikne právo na zaplatenie Storno poplatku, Poskytovateľ vráti Klientovi na ním uvedený bankový účet Celkovú cenu kurzu zníženú o sumu Storno poplatku určenú podľa bodu 12.4 VOP. Poskytovateľ za účelom vylúčenia akýchkoľvek pochybností uvádza, že v prípade, ak Poskytovateľovi vznikne právo na zaplatenie Storno poplatku podľa bodu 12.4 písm. c) VOP bude na úhradu takéhoto Storno poplatku započítaná Celková cena kurzu v celom rozsahu a na bankový účet Klienta nebudú poukázané žiadne finančné prostriedky.
13. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
13.1 Poskytovateľ spracúva osobné údaje Klienta v rozsahu, v akom mu tieto boli poskytnuté Klientom v súlade s týmito VOP, v súlade s ustanoveniami Zákona o ochrane osobných údajov a Nariadenia.
13.2 Poskytovateľ spracúva osobné údaje Klienta v informačnom systéme Poskytovateľa v súlade so Zásadami ochrany osobných údajov a súborov cookies.
14. ORGÁNY DOZORU A KONTROLY
14.1 Orgánom dozoru na ochranu Klienta je Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Žilinský kraj, so sídlom na ulici Predmestská 1359/71, 010 01 Žilina, Slovenská republika.
15. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
15.1 Alternatívnym riešením sporov je postup riešenia sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so spotrebiteľskou zmluvou, v ktorých spotrebiteľ vystupuje ako strana sporu podávajúca návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov, spravujúci sa ustanoveniami Zákona o alternatívnom riešení sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu. Ustanovenia Zákona o alternatívnom riešení sporov možno aplikovať len na právne vzťahy založené Zmluvou o poskytnutí kurzu uzavretou medzi Poskytovateľom a Klientom.
15.2 Zoznam Subjektov alternatívneho riešenia sporov je verejne dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1).
15.3 Klient, má právo obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu, ak (a) nie je spokojný so spôsobom, ktorým Poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo (b) sa domnieva, že Poskytovateľ porušil jeho práva, a to formou písomneho oznámenia zachyteného na Trvanlivom nosiči odoslanom na adresu Poskytovateľa pre doručovanie elektronickej pošty alebo na korešpondenčnú adresu Poskytovateľa uvedené v bode 16.1 VOP.
15.4 Klient má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu adresovanému subjektu alternatívneho riešenia sporov v prípade, ak Poskytovateľ na žiadosť o nápravu, s ktorou sa na neho Klient obrátil podľa bodu 15.3 VOP a v súlade so Zákonom o alternatívnom riešení sporov, odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do tridsiatich kalendárnych dní odo dňa odoslania takejto žiadosti na adresu Poskytovateľa.
15.5 Ak je po dôkladnom zhodnotení všetkých zistených skutočností a vyjadrení strán sporu zrejmé, že strany sporu, ktorými sú Poskytovateľ a Klient, ktorý podal návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu smerujúci proti Poskytovateľovi, majú záujem o zmierlivé vyriešenie sporu, subjekt alternatívneho riešenia sporov vypracuje návrh dohody o vyriešení vzniknutého sporu.
15.6 Ak medzi stranami sporu nedôjde k uzavretiu dohody a subjekt alternatívneho riešenia sporov na základe skutočností, ktoré zistí pri alternatívnom riešení sporu, dospeje k odôvodnenému záveru, že Poskytovateľ porušil práva Klienta, ktoré mu ako spotrebiteľovi vyplývajú z príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov, ukončí alternatívne riešenie sporu vydaním nezáväzného odôvodneného stanoviska.
15.7 Alternatívne riešenie sporu sa ukončí dňom (a) uzavretia dohody podľa ust. § 17 Zákona o alternatívnom riešení sporov; (b) vydania odôvodneného stanoviska podľa ust. § 18 Zákona o alternatívnom riešení sporov; (c) odloženia návrhu podľa ust. § 19 Zákona o alternatívnom riešení sporov; (d) úmrtia Klienta alebo jeho vyhlásenia za mŕtveho; (e) zánikom Poskytovateľa bez právneho nástupcu; a (f) vyčiarknutia Subjektu alternatívneho riešenia sporov zo zoznamu v zmysle Zákona o alternatívnom riešení sporov.
15.8 Uplatnením práva na alternatívne riešenie sporov Klientom v zmysle Zákona o alternatívnom riešení sporov nie je dotknutá možnosť takéhoto Klienta uplatniť svoje právo na príslušnom súde.
16. KONTAKTNÉ ÚDAJE POSKYTOVATEĽA
16.1 Na účely kontaktovania Poskytovateľa, uplatnenia práv vyplývajúcich Klientovi z ustanovení týchto VOP a ostatných všeobecne záväzných právnych predpisov, ako aj na účely poskytovania informácií o Kurze zverejnenom v Elektronickom systému môže Záujemca respektíve Klient kontaktovať Poskytovateľa na (a) korešpondenčnej adrese: Mgr. Ján Kuska, Štúrova 1610/38, 031 01 Liptovský Mikuláš; (b) adrese pre doručovanie elektronickej pošty: hello@horskyuzol.sk; a (c) telefónnom čísle: 0908 608 032.
17. ZÁVEREČNÉ A PRECHODNÉ USTANOVENIA
17.1 Poskytovateľ si vyhradzuje právo jednostrannej zmeny VOP.
17.2 Ak sa niektoré ustanovenie VOP stane celkom alebo sčasti neplatným, nemá táto skutočnosť vplyv na platnosť ostatných ustanovení VOP a Zmluvy o poskytnutí kurzu. V takom prípade sa namiesto neplatného ustanovenia VOP použijú ustanovenia príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky, ktoré sú s ohľadom na ich účel najbližšie neplatnému ustanoveniu VOP.
17.3 Otázky a situácie, ktoré nie sú výslovne upravené týmito VOP sa riadia všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, predovšetkým Občianskym zákonníkom, Zákonom o ochrane spotrebiteľa, Zákonom o ochrane spotrebiteľa pri predaju tovaru.
17.4 Účinnosť VOP nastáva dňom zverejnenia VOP na stránkach Elektronického systému. Právny vzťah založený medzi Poskytovateľom a Klientom uzavretím Zmluvy o poskytnutí kurzu sa spravuje ustanoveniami VOP účinnými v čase odoslania Objednávky Poskytovateľovi.
V Liptovskom Mikuláši, dňa 1.11.2024